Hommage Hotel en Residences Saint Martin - Reisverslag uit Marigot, Sint Maarten van Johan, Mandy en Robin Hollander - WaarBenJij.nu Hommage Hotel en Residences Saint Martin - Reisverslag uit Marigot, Sint Maarten van Johan, Mandy en Robin Hollander - WaarBenJij.nu

Hommage Hotel en Residences Saint Martin

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Johan, Mandy en Robin

09 Mei 2022 | Sint Maarten, Marigot

We zijn vandaag aangekomen op onze 6e en laatste locatie. Hommage Hotel en Residences in Saint Martin.

Gisterenavond hadden we de rugzakken al helemaal ingepakt. Dus vanochtend was het nog een kwestie van de toilettas inpakken en wat dingetjes opruimen. Het regent deze ochtend enorm dus rennen naar de auto. Om 08.00 uur hadden we alles al in onze huurauto en zijn we vertrokken. Het is vandaag moederdag. Dus mocht ik een leuke restaurantje uitzoeken om te ontbijten. Links bovenin in Anguilla heb je restaurant Strawhat. Een prachtige locatie gelegen aan het strand met een schitterend uitzicht op zee. Perfect voor een Moederdag ontbijt. Het was inmiddels gestopt met regenen en de zon brak door. Hier hebben we dan ook heerlijk gegeten.

Na het ontbijt zijn we wederom naar de ATM gereden. We hebben afgesproken dat we het P (pinnen) woord en het O (overboeken) woord niet meer uitspreken tijdens deze vakantie.

Daarna zijn we op weg gegaan naar de Ferry. Wat wel opvalt als je zo over dit eiland rijdt, en dan vooral als het net geregend heeft, heel dit eiland ruikt naar Cannabis. Echt waar. Echt zo'n weeïge lucht. Zal ons niets verbazen als ze deze plantjes overal in de akkers verbouwen.

Ook het links rijden blijft een dingetje waar je heel de tijd bij na moet denken. Vooral als je ergens een oprit in rijdt. Dan moet je niet de rechterbaan hebben maar de linker. Dat is nog wel eens mis gegaan. Ook het op tijd remmen voor de enorme drempels en kuilen is een dingetje. Alle complimenten voor Johan want we hebben onze huurauto zonder schade ingeleverd bij de verhuurmaatschappij.

Bij de Ferry moesten we eerst weer inchecken. $ 30 p.p. voor de overtocht. Daarna moesten we door naar het loket van de vertrek belasting. $ 28 p.p. toen door naar de paspoort controle. Geen stempel maar wel zonder problemen erdoor heen. De betreffende douanier wenste me wel Happy Mothersday! Leuk he. En gelijk mochten we doorlopen naar de boot. Die vertrok gelijk. We hebben zelf geen minuut hoeven wachten. Beter konden we dit niet plannen. Helaas was er geen buitendek op de Ferry dus we hebben tijdens de 20 minuten durende overtocht braaf binnen gezeten. Bij aankomst weer controle. Wij onze ESAH papieren (aparte Covid verzekering omdat we weer Sint Maarten binnen komen $ 15 p.p.) aanbieden. Was dit niet meer nodig. Grrr!

We komen immers van een land af waar testen nog normaal is dus als je dan terugkomt in Sint Maarten/Saint Martin hoef je niets te laten zien want je bent dan toch niet besmet.

Helaas wordt dit dus nergens gecommuniceerd en hebben we het voor niets afgesloten. Maar ja, als je alles van te voren weet..

Bij aankomst in de haven staan er dit keer geen personen met bordjes. Geen taxi, geen huurauto. O jee wat nu. Eerst maar koffie dan. We lopen een Franse Bakery binnen. Het zweet gutst uit ons lichaam. Omdat het vanochtend geregend heeft is de lucht vochtigheid heel hoog en dan dat gesjouw met die rugzakken helpt ook niet echt mee.

We bellen een aantal auto verhuurbedrijven maar we krijgen steeds een negatief antwoord. Geen auto beschikbaar, niet voor twee dagen wel voor drie dagen enz enz. We bellen het hotel. Op de website staat dat ze een pick-up service hebben. Helaas vandaag ook niet want het is zondag. Nog even proberen we te liften. Dat leverde vele lachende gezichten op maar dat is natuurlijk ook kansloos met drie personen en al die bagage. Dan maar een taxi. Die hebben we zo en die brengt ons dan ook naar het hotel. We zijn er binnen een kwartier. Helaas is onze kamer nog niet klaar (De Early in-check was € 20,- extra, hebben we niet betaald) dus we moeten nog even wachten. Geen probleem.

We mogen onze bagage stallen in een afgesloten ruimte en krijgen wat strand lakens mee. Eerst naar de bar. Tijd voor een zeer koud biertje.

Dollars doen we niet meer aan. Het is hier weer in euro's. Ook schakelen we over op de Franse taal i.p.v. Engels.

We hebben alweer honger dus lunchen we maar gelijk. Daarna door naar het zwembad. Heerlijk! Heel de middag hebben we alle drie geluierd, gezwommen en boekje gelezen. We zitten nu niet aan de zee maar aan de lagune kant. Ook helemaal prima. Vanuit hier zien we ook de vliegtuigen landen. Blijft leuk om te zien.

De zon brandt goed en we moeten uitkijken dat we niet verbranden.

Rond 17.00 uur gaat de zon weg en gaan we inchecken. We hebben wederom een grote mooie kamer. Met een grote patio. We gaan douchen en ik stuur een e-mail naar school.

Officieel moet Robin morgen weer naar school. Maar ja, dat gaan we niet redden. Hij zal er donderdag pas zijn. Ziek melden gaat ook niet. Want dat moet voor 08.30 uur doen en dat is het bij ons midden in de nacht. En ik ga echt de wekker niet zetten. Dus het wordt een e-mail. Ik heb al vaker met Robin zijn studie begeleider gemaild, dus dat is op zich niet vreemd. Maar ja, wat zet ik erin...

Ik besluit niet te liegen en zeg gewoon zoals het is. Dat we nog op vakantie zijn en dat de dinsdag vlucht honderden euro's goedkoper was als een weekend vlucht. En dat we begrijpen dat Robin hier een aantekening voor zal krijgen maar dat hij er niets aan kan doen. Want wij hebben geboekt. Ben benieuwd hoe Mr. Fred hierop gaat reageren. Spannend. [e-1f62c]

We hebben geen zin meer om buiten ons hotel nog dingen te gaan onderzoeken en besluiten lekker hier te blijven. We lopen naar het restaurant. We zijn verbaasd over ons mooie hotel. Mooi hoor. Prima hotel om onze vakantie mee af te sluiten. En zoals wij zeggen... wanneer eet je het lekkerst? Als je met je blote voeten in het zand kan eten.

Nou dat kan hier. Prachtig, super gezellig restaurant. We hebben heerlijk gegeten en genoten. En geproost op de één na laatste avond. Jeetje, wat klinkt dat gek. Ik word er zelfs een beetje emotioneel van. [e-1f622]

We hebben het hier zo naar onze zin. Doordat we steeds op meerdere locaties zitten is er ook helemaal niets waar je je aan gaat ergeren. We zijn zo gelukkig hier!

Maar ja, aan alles komt jammer genoeg een eind. Morgen willen we nog even naar Maho Bay. Hier komen die vliegtuigen laag over het strand aan, om te landen. Robin wil nog even taxfree inkopen doen. En Johan zou dit het liefst allemaal nog met een autootje doen. We gaan het allemaal zien morgen.

Eerst weer lekker slapen. Dit keer mag Johan op het bijzet bed. Dat was de afspraak voordat we op vakantie gingen. Als je een twee persoonskamer boekt dan boek je dat meestal met een extra bed. Dat is dat meestal zo'n kut opklapbaar bedje, Robin had daar geen zin in. En terecht. Dus we hebben afgesproken dat we om beurten op zo'n bed slapen.

Ik heb er in Simpson Bay op gelegen. Robin in Oriënt Bay en nu is het dus de beurt aan Johan. Begrijp me niet verkeerd. Het zijn prima bedden maar wel 1 pers, en is het niet te vergelijken met een Queen of King bed. Dus als we zo allemaal een keertje erop slapen is het toch weer prima opgelost.

Tot snel

Liefs van ons!