Ons verblijf op het eiland Anguilla - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Johan, Mandy en Robin Hollander - WaarBenJij.nu Ons verblijf op het eiland Anguilla - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Johan, Mandy en Robin Hollander - WaarBenJij.nu

Ons verblijf op het eiland Anguilla

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Johan, Mandy en Robin

07 Mei 2022 | Anguilla, Anguilla

We zitten dus nu op het eiland Anguilla.

Een prachtig eiland wat bekend staat om zijn vele kleine witte zandstrandjes met kristal helder zeewater.

De afgelopen dagen zijn we met onze huurauto erop uit getrokken om al dit moois te ontdekken. Donderdag hebben we de rechter, onderkant van het eiland verkend. We zijn gereden naar Island Harbour, Captain Bay, Savannah Bay (hier hebben we heerlijk idyllisch geluncht), Mimi's Bay, Sandy Hill Bay, Long Pond Bay en Crocus Bay. Allemaal anders maar allemaal even mooi. 's Middags hebben we lekker bij ons hotel op het strand geluierd.

Onderweg moesten we nog wel even tanken. Dat is ook wel een dingetje. Alle auto's hier rijden op benzine maar bij de pomp staat dit dan aangegeven als gas. Ook moet je eerst bij een hokje betalen en dan pas kan je tanken. De hoeveelheid wordt hier aangegeven in gallons i.p.v. liters. We hadden voor $ 30 benzine gekocht. Maar tijdens het tanken bleef de prijs maar stijgen. Zelfs veel meer als dertig. We begrepen er niets van. Maar toen we klaar waren, stopte het bedrag op 80,40. Toen werd het ons duidelijk. Het bedrag op het display werd aangegeven in de lokale munteenheid. Namelijk EC (Easteren Caribbean Dollar). Dit bedrag moet je dan delen door 2,68. Dan kom je uit op de dollar prijs. We hebben vier gallon getankt. En één gallon is ongeveer 4 liter. Dus..[e-1f914]

Ook in de supermarkten staat er op het prijs stickertje de lokale valuta. Dus je schrik behoorlijk als je opeens een gewoon flesje wijn ziet staan waar dan een prijs stickertje op zit van bijvoorbeeld 26. Maar dit moet je dan dus weer delen door 2,68. En dan heb je weer de dollar prijs. Dus dan kom je tot de conclusie dat het nog duur is. [e-1f605]

Gisteren (vrijdag) zijn we al vroeg op pad gegaan. En zijn weer naar rechts gereden maar dan naar de bovenkant van Anguilla. Eerst naar Shoal Bay. Dit staat bekend als een van de allermooiste stranden. Hier hebben we ontbeten. Op de veranda van een restaurant met een prachtig uitzicht op het witte strand en de mooie zee. Ik wist niet dat een zee uit zoveel kleuren blauw en groen kon bestaan. Na het ontbijt zijn we doorgereden naar Sandy Ground. Hier hebben we een boot genomen naar het onbewoonde eiland Sandy Island. Met een super snelle speedboot waren we er zo. Robin vond de tocht erg gaaf. Over dat water heen scheuren met lekkere Reggae muziek aan.

Bij aankomst op het eiland moest je je melden bij de bar. Want het mag dan een onbewoond eiland zijn, er is wel een strandbarretje en een restaurantje. Er werd een bonnetje gemaakt en we moesten onze lunch wensen doorgeven. Na dit gedaan te hebben zijn we gaan snorkelen. Er is rondom dit eiland aardig wat koraal te vinden en als we eenmaal onderwater kijken zien we enorm veel mooie kleurrijke vissen. Groot, klein, plat, rond. Noem het maar op. Uren dobberen we zo in het water. Dan is het tijd voor de lunch. Hier heb ik het wel gedaan en heb ik lobster (kreeft) besteld. Vers gevangen rondom het eiland. Johan had garnalen en Robin een steak. Ik heb werkelijk waar mijn vingers erbij afgelikt. Wat was dat lekker zeg. Zo lekker heb ik het nog nooit gegeten.[e-1f60b]

Na de lunch zijn we het eiland rondgelopen en hebben we nog wat gesnorkeld. Om 15.00 uur hebben we de speedboot teruggenomen en zijn we terug naar ons hotel gereden. Het is vandaag best wel hard gegaan met de zon. Natuurlijk smeren we ons iedere keer heel goed in maar net als vandaag, zo heel de dag op en in het water. Daar kan je gewoon niet tegenaan smeren. Dus we zijn een beetje rood. We springen daarom nog even lekker het zwembad in om af te koelen. Nou ja afkoelen. Heel de dag staat de zon op het zwembad dus het water is lekker van temperatuur.

Na het douchen, gelijk insmeren met aftersun. Hier in de Cariben gebruiken ze Aloë Vera. Dat smeert prima, koelt en plakt niet. Zit gewoon in een flesje, dus lekker makkelijk. Tijdens het aankleden gaat, net als alle voorgaande avonden hier, onze kamer telefoon. Of we vanavond komen dineren en hoelaat we er dan zijn. Blijft apart.

Na het diner trekken we ons terug op de kamer en tutten nog wat voordat we gaan slapen.

Vandaag (zaterdag) is het wederom een prachtige dag. De zon schijnt uitbundig en de wind waait lekker. We besluiten om er een stranddag van te maken. Gewoon hier bij ons hotel. Lekker relaxed. Robin zit lekker op zijn telefoon, Johan leest in zijn boek en ik zit hier op het strand (op de wifi van de strandbar) mijn verslagje te typen. Straks duiken we lekker de zee in, gaan we een stukje wandelen en luieren lekker verder. Ook zullen we nog wel ergens lunchen en voor het diner van vanavond hebben we ons al aangemeld zodat ze ons niet meer hoeven te bellen.

Een ding is hier dan weer wel jammer, het zand is niet geschikt voor een strandkasteel. Veel te fijn en zelfs als het nat is lukt het me niet. En geloof mij, ik heb het meerdere keren geprobeerd.[e-1f60a]

Vanavond gaan we de rugtassen weer inpakken want morgen gaan we hier weg. We gaan dan, na het inleveren van de auto, weer met de boot terug naar Saint Martin/Sint Maarten. Naar onze 6e en laatste bestemming. Hommage Hotel [e-38] Residences in het Franse gedeelte.

Maar eerst gaan we morgenochtend nog naar de linker, bovenkant van het eiland. Naar West End Bay en Meads Bay. In Meads bay gaan we lekker ontbijten. Robin trakteert dan omdat het morgen Moederdag is.[e-1f495]

Tot snel!

• 09 Mei 2022 - 00:10