Philipsburg St. Maarten - Oriënt Bay Saint Martin - Reisverslag uit Philipsburg, Sint Maarten van Johan, Mandy en Robin Hollander - WaarBenJij.nu Philipsburg St. Maarten - Oriënt Bay Saint Martin - Reisverslag uit Philipsburg, Sint Maarten van Johan, Mandy en Robin Hollander - WaarBenJij.nu

Philipsburg St. Maarten - Oriënt Bay Saint Martin

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Johan, Mandy en Robin

01 Mei 2022 | Sint Maarten, Philipsburg

Hoi,

Vandaag is het wisseldag. We moeten uitchecken bij Horizon View Beach Hotel in Philipsburg in Sint Maarten en we reizen door naar onze 4e bestemming, Studio Oriënt Bay in Oriënt Bay in het Franse gedeelte van Sint Maarten, namelijk Saint Martin.

De afgelopen dagen hebben we genoten. Het was heerlijk. We hebben in de kleine gezellige straatjes rondgelopen, we (Robin) hebben gewinkeld in de taxfree winkeltjes. Natuurlijk hebben we ook lekker gegeten en gedronken. Maar ook gezwommen in de zee en geluierd op het strand.

En zoals jullie hebben kunnen lezen, hebben we Sint Barth bezocht en koningsdag gevierd.

Het weer is prachtig. Zon, lekkere temperaturen en een constante wind. Alleen gisterenochtend hadden we een enorme stortbui. De straten stonden blank. Maar als we de lokale mensen moeten geloven hadden ze deze bui hard nodig. Daar denken wij anders over. [e-1f914].

Tot nog toe hadden we geen muggenbulten, zelf Johan niet. Maar gisterenmiddag en avond na die bui kwamen de muggen tevoorschijn. En hebben we nu toch wat bulten te pakken. Grr!

Maar vandaag, gaat het echt gebeuren. We hebben er zo'n zin in! Vandaag is de grote parade van het Carnaval. De optocht begint al ergens om 10.00 uur en zal tussen 13.00-14.00 uur bij ons in de Mainstreet zijn. Dat is waar ons hotel is. De optocht zal een paar uur duren. Vooraan zullen de kinderen lopen en daarna de verschillende groepen. Dus eigenlijk een beetje zoals een Carnavalsoptocht bij ons. Maar toch denk ik, dat we de verschillen wel gaan opmerken [e-1f609]

De optocht zal gepaard gaan met vrolijke luide muziek. De mensen zullen dansend en swingend door de straat lopen. Waarschijnlijk schuddend met alles wat ze hebben. Ik ben heel benieuwd wat we allemaal gaan horen en zien. De lokale mensen zijn al dagen opgewonden en zenuwachtig. Het beloofd dus een grote gezellige middag te worden.[e-1f389]

Maar ja, het is wisseldag. Eigenlijk moeten we om 11.00 uur uitchecken en doorreizen naar onze volgende bestemming. Maar..., laat dat maar weer aan ons over. Ook dat hebben we weer aan kunnen passen.

We hebben hier, bij dit hotel, kunnen regelen dat we onze kamer tot vanavond 18.00 uur mogen hebben. Dus we kunnen gewoon nog naar onze eigen wc, gebruik maken van onze eigen koelkast (die vol ligt met ijs koude biertjes) en onze spulletjes kunnen we gewoon op de kamer en in de kluis laten. Ze verwachten vandaag 6000 bezoekers dus het is wel een veilig idee dat de creditcards en paspoorten enz. veilig in de kluis liggen.

Op het moment dat de laatste groep voorbij is getrokken, lopen we naar de receptie. Die bellen dan een taxi voor ons. Als wij dan ondertussen onze kamer leeg halen en klaar zijn, zal de taxi voor ons klaar staan. Die brengt ons dan naar onze studio in Oriënt Bay.

Maar ja, dan hebben we nog natuurlijk onze aankomst bij onze studio in Oriënt Bay. Inchecken is tussen 14.00 - 18.00 uur. Dat gaan we niet redden. Maar geen paniek. Dat hebben we ook gisteren geregeld. Ik heb met haar zitten WhatsAppen. Vond ik ook best wel een dingetje hoor, dat je gewoon met iemand zit te appen aan de andere kant van de wereld. Ook al zit je er nu maar 18km vandaan. De conversatie ging in het Engels met smileys enz. Toch grappig.

Een late aankomst was geen enkel probleem. Zij runt zelf een restaurant dus ze kan ons niet opvangen maar ze heeft ons de routebeschrijving gegeven. Foto's met pijltjes gestuurd. Informatie voor de taxi chauffeur gegeven. De sleutel ligt bij wijze van spreken onder de deurmat en de code van het hek hebben we al ontvangen. Dus we mogen zo laat aankomen als we willen. Als we maar even een berichtje sturen als we er zijn. Leuk he. Ik zeg weer prima geregeld. Wat zijn alle mensen hier toch lief. Echt waar.

We gaan zo stokbrood halen bij de bakker en lekker ontbijten. De laatste spulletjes inpakken zodat we alles klaar hebben staan. Dan vanochtend nog even naar het strand. Rond de middag snel douchen en aankleden. En dan hup naar buiten. Een mooi strategische plekje langs de route zoeken. Natuurlijk met een ijskoude Heineken binnen handbereik. Natuurlijk gaan we foto's maken zodat ik die straks ook weer aan jullie kan laten zien.

Tot snel.

Liefs van ons.

Ps, ik kan inmiddels onze locatie aanpassen. Dus we zitten niet meer in Bangkok [e-1f602]